က်ြန္ေတာ္အေၾကာင္းရဲ ့တေစ့သေစာင္း
နာမည္ = ခြန္ေဇာ္လတ္
ေမြးသကၠရာဇ္ = ၉-၁၀-၁၉၈၉(တနဂၤေႏြ)
လူမ်ဳိး = ပအို၀္းလူမ်ဳိး
ကိုးကိုယ္သည့္ဘာသာ =ဗုဒၶဘာသာ
ေနရပ္လိတ္စာ = ေတာင္ႀကီးျမိဳ ့နယ္၊ ေနာင္ေလ(ထီဆံု)
အလုပ္အကိုင္ = ပညာရွာေနတုန္း(ယခု ။ ပုသိမ္)
အခ်စ္ေရး = လံုး၀မရိွေသးပါ
၀ါသနာ= အေ၀းသို ့ခရီးသြားလာျခင္းကို ႏွင့္
ဂိမ္းကစားျခင္းအျပင္စာဖတ္ျခင္း
အႀကိဳက္ဆံုးအစားအစာ= စပ္ေသာအစားကိုႀကိဳက္ပါတယ္
အႀကိဳက္ဆံုးအေရာင္ = အနီေရာင္ႏွင့္အမဲေရာင္ကိုပိုႀကိဳက္ပါတယ္
အားကစား =့္ ေရကူးျခင္း
ေမြးသကၠရာဇ္ = ၉-၁၀-၁၉၈၉(တနဂၤေႏြ)
လူမ်ဳိး = ပအို၀္းလူမ်ဳိး
ကိုးကိုယ္သည့္ဘာသာ =ဗုဒၶဘာသာ
ေနရပ္လိတ္စာ = ေတာင္ႀကီးျမိဳ ့နယ္၊ ေနာင္ေလ(ထီဆံု)
အလုပ္အကိုင္ = ပညာရွာေနတုန္း(ယခု ။ ပုသိမ္)
အခ်စ္ေရး = လံုး၀မရိွေသးပါ
၀ါသနာ= အေ၀းသို ့ခရီးသြားလာျခင္းကို ႏွင့္
ဂိမ္းကစားျခင္းအျပင္စာဖတ္ျခင္း
အႀကိဳက္ဆံုးအစားအစာ= စပ္ေသာအစားကိုႀကိဳက္ပါတယ္
အႀကိဳက္ဆံုးအေရာင္ = အနီေရာင္ႏွင့္အမဲေရာင္ကိုပိုႀကိဳက္ပါတယ္
အားကစား =့္ ေရကူးျခင္း
ကမာၻေအး တရားေတာ္
ဗုဒၶ ဘာသာကို စိတ္ ဝင္စားေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ားဟာ စကား ေျပာလိုက္ရင္ “ကံ- ကံ” နဲ႔ တယ္ ေျပာၾကသတဲ့။ ကံေကာင္းလို႔ ကံမေကာင္းလို႔ စသည္ျဖင့္ ေပါ့ေလ။
အဲဒီေတာ့ ကံဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ကံဆိုတာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုင္း … အဲဒါေတြကေရာ ဘာေတြတုန္း။ကာယကံ သံုးပါး၊ ဝစီကံ ေလးပါး၊ မေနာကံ သံုးပါး ပါပဲ။
ကာယကံ သံုးပါး ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ အသက္ သတ္ျခင္း၊ သူမေပးပဲ ယူျခင္း၊ သူတပါး သားမယားကို ျပစ္မွားျခင္း ေတြပါပဲ။ အဲဒီ ကံသံုးပါးကို ႏႈတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း၊ စိတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း က်ဳးလြန္ႏုိင္ျခင္း မရိွပဲ ကုိယ္ကာယ ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္မွ ျဖစ္တာမို႔ ကာယကံလို႔ ေခၚပါတယ္။
ဝစီကံ ေလးပါး ဆိုတာကေတာ့ လိမ္ေျပာတာ၊ ကုန္းေခ်ာေျပာတာ၊ ႐ုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာတာ၊ အက်ဳိး မရိွေသာ စကားကို ေျပာတာ ျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္ ႏုိင္၍ ဝစီကံလို႔ ေခၚပါတယ္။
သူမ်ား ပစၥည္းကို လိုခ်င္တာ၊ သူမ်ားကို ပ်က္စီး ေစခ်င္တာ၊ အမွန္ကို အမွား၊ အမွားကို အမွန္လို႔ ယူဆတာ ေတြဟာ စိတ္နဲ႔သာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္သမို႔ မေနာကံ သံုးပါးလို႔ ေခၚပါတယ္။
ဒါေတြ အားလံုးကို ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ မေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ေတြပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ေတာ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရပါ လိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ကံနဲ႔ ကံ၏ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းအရာ ေတြဟာ အလြန္ သိသာပါတယ္။ အဲဒီလို သိတာကို ဝိဇၨာလို႔ ေခၚၿပီး မသိတာကို အဝိဇၨာလို႔ ေခၚပါတယ္။ မသိတဲ့ အတြက္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈ ေတြကို လုပ္မိ ၾကပါလိမ့္မယ္။ သိရင္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုမ်ားဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေၾကာင္း သံုးပါး ေၾကာင့္သာ ေပၚလာရတာပါ။ ျမင္လို႔၊ ၾကားလို႔၊ အနံ႔ရလို႔၊ အရသာခံလို႔၊ ေတြ႔ထိလို႔၊ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာကို မထိန္းႏုိင္လို႔ ဒီအေၾကာင္း သံုးပါး ျဖစ္ေပၚျခင္းပါပဲ။ ျမင္တာကို ႏွစ္သက္ရင္ ေလာဘ၊ မႏွစ္သက္ရင္ ေဒါသ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမင္တာကို “ျမင္တယ္” လို႔ အသိစိတ္ ဝင္ၿပီး အဲဒီမွာတင္ ရပ္ထားႏုိင္ရင္ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသ ဝင္မလာ ႏုိင္ပါဘူး။
ရပ္ေနတုန္း၊ ထုိင္ေနတုန္း၊ သြားေနတုန္း၊ အိပ္ေနတုန္း အခ်ိန္ေတြမွာ “ျမင္တယ္၊ ၾကားတယ္၊ ရပ္တယ္၊ ထိတယ္၊ နံတယ္” ဆိုတာ ေလာက္မွာပဲ သတိထား ေနရင္ ေလာဘ ေဒါသေတြ ဝင္မလာ ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။အဲဒီလို ႏွလံုး သြင္းေနတာကို “သမၸဇည ပဗၺ” တရား အားထုတ္နည္း လို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ သတိ သမၸဇဥ္နဲ႔ ေနနည္းေပါ့။
အဲဒီလိုသာ လူတုိင္း ေနႏုိင္ၾကရင္ သူမ်ား အသက္ကို သတ္ျခင္း၊ ခိုးယူ တုိက္ခုိက္ျခင္း၊ ႏုိင့္ထက္ စီးနင္း လုပ္ခ်င္ ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကမၻာလံုး ကသာ က်င့္သံုးႏုို္င္ ရင္ေတာ့ တကမၻာလံုး ၿငိမ္းခ်မ္း ၾကမွာမို႔လို႔ ကမၻာေအး တရားဟု မွတ္ၾကပါေလာ့။
(ေတာင္ပုလု ကမၻာေအး ဆရာေတာ္ႀကီး မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခ အပါအ၀င္ ပါရမီရပ္ကြက္မွ ဒကာ ဒကာမ မ်ားကို ေဟာၾကားေသာ ကမၻာေအး တရားေတာ္ကို ဓမၼရသ အလွမ်ဳိးစံု စာမ်ဳိးစံု စာအုပ္မွ အက်ဥ္းခ်ဳံ ကူးယူ ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
အဲဒီေတာ့ ကံဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ကံဆိုတာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုင္း … အဲဒါေတြကေရာ ဘာေတြတုန္း။ကာယကံ သံုးပါး၊ ဝစီကံ ေလးပါး၊ မေနာကံ သံုးပါး ပါပဲ။
ကာယကံ သံုးပါး ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ အသက္ သတ္ျခင္း၊ သူမေပးပဲ ယူျခင္း၊ သူတပါး သားမယားကို ျပစ္မွားျခင္း ေတြပါပဲ။ အဲဒီ ကံသံုးပါးကို ႏႈတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း၊ စိတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း က်ဳးလြန္ႏုိင္ျခင္း မရိွပဲ ကုိယ္ကာယ ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္မွ ျဖစ္တာမို႔ ကာယကံလို႔ ေခၚပါတယ္။
ဝစီကံ ေလးပါး ဆိုတာကေတာ့ လိမ္ေျပာတာ၊ ကုန္းေခ်ာေျပာတာ၊ ႐ုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာတာ၊ အက်ဳိး မရိွေသာ စကားကို ေျပာတာ ျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္ ႏုိင္၍ ဝစီကံလို႔ ေခၚပါတယ္။
သူမ်ား ပစၥည္းကို လိုခ်င္တာ၊ သူမ်ားကို ပ်က္စီး ေစခ်င္တာ၊ အမွန္ကို အမွား၊ အမွားကို အမွန္လို႔ ယူဆတာ ေတြဟာ စိတ္နဲ႔သာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္သမို႔ မေနာကံ သံုးပါးလို႔ ေခၚပါတယ္။
ဒါေတြ အားလံုးကို ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ မေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ေတြပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ေတာ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရပါ လိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ကံနဲ႔ ကံ၏ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းအရာ ေတြဟာ အလြန္ သိသာပါတယ္။ အဲဒီလို သိတာကို ဝိဇၨာလို႔ ေခၚၿပီး မသိတာကို အဝိဇၨာလို႔ ေခၚပါတယ္။ မသိတဲ့ အတြက္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈ ေတြကို လုပ္မိ ၾကပါလိမ့္မယ္။ သိရင္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုမ်ားဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေၾကာင္း သံုးပါး ေၾကာင့္သာ ေပၚလာရတာပါ။ ျမင္လို႔၊ ၾကားလို႔၊ အနံ႔ရလို႔၊ အရသာခံလို႔၊ ေတြ႔ထိလို႔၊ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာကို မထိန္းႏုိင္လို႔ ဒီအေၾကာင္း သံုးပါး ျဖစ္ေပၚျခင္းပါပဲ။ ျမင္တာကို ႏွစ္သက္ရင္ ေလာဘ၊ မႏွစ္သက္ရင္ ေဒါသ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမင္တာကို “ျမင္တယ္” လို႔ အသိစိတ္ ဝင္ၿပီး အဲဒီမွာတင္ ရပ္ထားႏုိင္ရင္ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသ ဝင္မလာ ႏုိင္ပါဘူး။
ရပ္ေနတုန္း၊ ထုိင္ေနတုန္း၊ သြားေနတုန္း၊ အိပ္ေနတုန္း အခ်ိန္ေတြမွာ “ျမင္တယ္၊ ၾကားတယ္၊ ရပ္တယ္၊ ထိတယ္၊ နံတယ္” ဆိုတာ ေလာက္မွာပဲ သတိထား ေနရင္ ေလာဘ ေဒါသေတြ ဝင္မလာ ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။အဲဒီလို ႏွလံုး သြင္းေနတာကို “သမၸဇည ပဗၺ” တရား အားထုတ္နည္း လို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ သတိ သမၸဇဥ္နဲ႔ ေနနည္းေပါ့။
အဲဒီလိုသာ လူတုိင္း ေနႏုိင္ၾကရင္ သူမ်ား အသက္ကို သတ္ျခင္း၊ ခိုးယူ တုိက္ခုိက္ျခင္း၊ ႏုိင့္ထက္ စီးနင္း လုပ္ခ်င္ ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကမၻာလံုး ကသာ က်င့္သံုးႏုို္င္ ရင္ေတာ့ တကမၻာလံုး ၿငိမ္းခ်မ္း ၾကမွာမို႔လို႔ ကမၻာေအး တရားဟု မွတ္ၾကပါေလာ့။
(ေတာင္ပုလု ကမၻာေအး ဆရာေတာ္ႀကီး မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခ အပါအ၀င္ ပါရမီရပ္ကြက္မွ ဒကာ ဒကာမ မ်ားကို ေဟာၾကားေသာ ကမၻာေအး တရားေတာ္ကို ဓမၼရသ အလွမ်ဳိးစံု စာမ်ဳိးစံု စာအုပ္မွ အက်ဥ္းခ်ဳံ ကူးယူ ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
Wednesday, January 11, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment