မဂၤလာပါ ညီ ကို ေမာင္ မ သူငယ္ခ်င္းမ်ားတို႕ Welcome to my blog. My Gtalk: khun15.00@gmail.com

Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

က်ြန္ေတာ္အေၾကာင္းရဲ ့တေစ့သေစာင္း

နာမည္ = ခြန္ေဇာ္လတ္

ေမြးသကၠရာဇ္ = ၉-၁၀-၁၉၈၉(တနဂၤေႏြ)

လူမ်ဳိး = ပအို၀္းလူမ်ဳိး

ကိုးကိုယ္သည့္ဘာသာ =ဗုဒၶဘာသာ

ေနရပ္လိတ္စာ = ေတာင္ႀကီးျမိဳ ့နယ္၊ ေနာင္ေလ(ထီဆံု)

အလုပ္အကိုင= ပညာရွာေနတုန္း(ယခု ။ ပုသိမ္)

အခ်စ္ေရး = လံုး၀မရိွေသးပါ

၀ါသနာ= အေ၀းသို ့ခရီးသြားလာျခင္းကို ႏွင့္
ဂိမ္းကစားျခင္းအျပင္စာဖတ္ျခင္း

အႀကိဳက္ဆံုးအစားအစာ= စပ္ေသာအစားကိုႀကိဳက္ပါတယ္


အႀကိဳက္ဆံုးအေရာင္ = အနီေရာင္ႏွင့္အမဲေရာင္ကိုပိုႀကိဳက္ပါတယ္

အားကစား =့္ ေရကူးျခင္း

ကမာၻေအး တရားေတာ္

ဗုဒၶ ဘာသာကို စိတ္ ဝင္စားေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ားဟာ စကား ေျပာလိုက္ရင္ “ကံ- ကံ” နဲ႔ တယ္ ေျပာၾကသတဲ့။ ကံေကာင္းလို႔ ကံမေကာင္းလို႔ စသည္ျဖင့္ ေပါ့ေလ။

အဲဒီေတာ့ ကံဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ကံဆိုတာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုင္း … အဲဒါေတြကေရာ ဘာေတြတုန္း။ကာယကံ သံုးပါး၊ ဝစီကံ ေလးပါး၊ မေနာကံ သံုးပါး ပါပဲ။

ကာယကံ သံုးပါး ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ အသက္ သတ္ျခင္း၊ သူမေပးပဲ ယူျခင္း၊ သူတပါး သားမယားကို ျပစ္မွားျခင္း ေတြပါပဲ။ အဲဒီ ကံသံုးပါးကို ႏႈတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း၊ စိတ္ျဖင့္ ေသာ္၄င္း က်ဳးလြန္ႏုိင္ျခင္း မရိွပဲ ကုိယ္ကာယ ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္မွ ျဖစ္တာမို႔ ကာယကံလို႔ ေခၚပါတယ္။

ဝစီကံ ေလးပါး ဆိုတာကေတာ့ လိမ္ေျပာတာ၊ ကုန္းေခ်ာေျပာတာ၊ ႐ုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာတာ၊ အက်ဳိး မရိွေသာ စကားကို ေျပာတာ ျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ျဖင့္သာ က်ဳးလြန္ ႏုိင္၍ ဝစီကံလို႔ ေခၚပါတယ္။

သူမ်ား ပစၥည္းကို လိုခ်င္တာ၊ သူမ်ားကို ပ်က္စီး ေစခ်င္တာ၊ အမွန္ကို အမွား၊ အမွားကို အမွန္လို႔ ယူဆတာ ေတြဟာ စိတ္နဲ႔သာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္သမို႔ မေနာကံ သံုးပါးလို႔ ေခၚပါတယ္။

ဒါေတြ အားလံုးကို ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒုစ႐ိုက္ ဆယ္ပါး ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ မေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ေတြပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာ ေတြကို လုပ္ရင္ေတာ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရပါ လိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ကံနဲ႔ ကံ၏ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာ ေတြဟာ အလြန္ သိသာပါတယ္။ အဲဒီလို သိတာကို ဝိဇၨာလို႔ ေခၚၿပီး မသိတာကို အဝိဇၨာလို႔ ေခၚပါတယ္။ မသိတဲ့ အတြက္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈ ေတြကို လုပ္မိ ၾကပါလိမ့္မယ္။ သိရင္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုမ်ားဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေၾကာင္း သံုးပါး ေၾကာင့္သာ ေပၚလာရတာပါ။ ျမင္လို႔၊ ၾကားလို႔၊ အနံ႔ရလို႔၊ အရသာခံလို႔၊ ေတြ႔ထိလို႔၊ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာကို မထိန္းႏုိင္လို႔ ဒီအေၾကာင္း သံုးပါး ျဖစ္ေပၚျခင္းပါပဲ။ ျမင္တာကို ႏွစ္သက္ရင္ ေလာဘ၊ မႏွစ္သက္ရင္ ေဒါသ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမင္တာကို “ျမင္တယ္” လို႔ အသိစိတ္ ဝင္ၿပီး အဲဒီမွာတင္ ရပ္ထားႏုိင္ရင္ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသ ဝင္မလာ ႏုိင္ပါဘူး။

ရပ္ေနတုန္း၊ ထုိင္ေနတုန္း၊ သြားေနတုန္း၊ အိပ္ေနတုန္း အခ်ိန္ေတြမွာ “ျမင္တယ္၊ ၾကားတယ္၊ ရပ္တယ္၊ ထိတယ္၊ နံတယ္” ဆိုတာ ေလာက္မွာပဲ သတိထား ေနရင္ ေလာဘ ေဒါသေတြ ဝင္မလာ ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။အဲဒီလို ႏွလံုး သြင္းေနတာကို “သမၸဇည ပဗၺ” တရား အားထုတ္နည္း လို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ သတိ သမၸဇဥ္နဲ႔ ေနနည္းေပါ့။

အဲဒီလိုသာ လူတုိင္း ေနႏုိင္ၾကရင္ သူမ်ား အသက္ကို သတ္ျခင္း၊ ခိုးယူ တုိက္ခုိက္ျခင္း၊ ႏုိင့္ထက္ စီးနင္း လုပ္ခ်င္ ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကမၻာလံုး ကသာ က်င့္သံုးႏုို္င္ ရင္ေတာ့ တကမၻာလံုး ၿငိမ္းခ်မ္း ၾကမွာမို႔လို႔ ကမၻာေအး တရားဟု မွတ္ၾကပါေလာ့။

(ေတာင္ပုလု ကမၻာေအး ဆရာေတာ္ႀကီး မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခ အပါအ၀င္ ပါရမီရပ္ကြက္မွ ဒကာ ဒကာမ မ်ားကို ေဟာၾကားေသာ ကမၻာေအး တရားေတာ္ကို ဓမၼရသ အလွမ်ဳိးစံု စာမ်ဳိးစံု စာအုပ္မွ အက်ဥ္းခ်ဳံ ကူးယူ ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)

Tuesday, December 9, 2008

ျပည္ေထာင္စုထဲမွ “ပအို၀္း”လူမ်ိဳးမ်ား

က်ေနာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟာ ျပည္နယ္ခုႏွစ္ခု၊ တိုင္းခုႏွစ္ခုနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ စာဖတ္သူတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေတြမွာ ေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ျပည္နယ္ေတြ၊ တိုင္းေတြထဲမွာ အဓိက လူမ်ဳိးစု (၇)စုရွိတယ္ ေျပာေပမယ့္၊ လူမ်ိဴးစုေလးေတြကို ေရတြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူမ်ဳိးစုေပါင္း (၁၀၀)ေက်ာ္တယ္လို႔ ေရွးလူႀကီးေရးသားတဲ့ စာအုပ္ေပါင္းခ်ဳပ္တစ္ခုမွ ဖတ္လိုက္ရမိပါတယ္။
အဓိက လူမ်ဳိးႀကီးေတြကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ စာဖတ္သူမ်ား သိၾကတဲ့အတိုင္း၊ သတ္မွတ္ၾကတဲ့အတိုင္းျဖစ္တဲ့ (ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ဗမာ၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း) တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူမ်ဳိးႀကီး (၇)မ်ဳိးကို လူမ်ိဳးႀကီးလို႔ ေခၚဆိုသတ္မွတ္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလူမ်ဳိးႀကီး (၇)မ်ဳိးထဲမွာမွ လူမ်ဳိးစုေလးေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း မွတ္သား သိရွိရပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ က်ေနာ္ေျပာလိုတဲ့ “ပအို၀္း”လူမ်ဳိး၊ “၀”လူမ်ဳိး၊ “အင္းသား”၊ “ဓႏု” အစရွိသည္တို႔ကို “ရွမ္း”လူမ်ဳိးႀကီးထဲမွာ ထည့္သြင္းၿပီး ေခၚဆိုသမုတ္ၾကပါေသးတယ္။ အျခားလူမ်ိဳးႀကီး ေတြမွာလည္းပဲ အထက္ပါပုံစံမ်ဳိး ေခၚဆိုမွဳေတြ ရွိေနမွာပါ။ အေသးစိပ္ကို သမိုင္းစာအုပ္ေတြမွာ ေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ပါေပမယ့္ ေရွးလူႀကီးမ်ားထံတြင္ ေမးျမန္းၿပီး အမွန္တရားေတြကို ရွာေဖြ၊ ရယူႏိုင္ပါမယ္။ ဒီလိုနဲ႔ .. ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ေတာ္ႀကီးမွာ တိုင္းရင္းသားမ်ား စည္းစည္းလုံးလုံး၊ ညီညီညႊတ္ညႊတ္ အတူအကြ၊ ေနထိုင္ၾကတယ္ ဆိုပါစို႔ … ။

က်ေနာ္ေျပာလိုတဲ့ “ပအို၀္း”လူမ်ဳိးဆိုတာ လူမ်ဳိးႀကီးထဲမွာ ေတြ႔ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ဳိးစုေလး အေနနဲ႔သာ ေတြ႔ျမင္ရမယ္ျဖစ္ၿပီး၊ ေတာ္ရုံတန္ရုံ လူသိထင္ရွားမွဳ နည္းပါးပါတယ္။ ေရွးလူႀကီးတစ္ဦး၏ ေျပာဆိုခ်က္အရဆိုရင္ “ပအို၀္း”လူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ ထီးနန္းပ်က္သုန္း ခဲ့ၿပီးေနာက္၊ လူမ်ဳိးေပ်ာက္ဆုံး၊ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ထီးနန္းပ်က္သုန္းသြားတဲ့ ေခတ္ကေတာ့ က်ေနာ္အေသအခ်ာ မသိေပမယ့္ အေနာ္ရထာ မင္းတရားႀကီး ထီးနန္းသိမ္းပိုက္ခဲ့လို႔ ပ်က္သုန္းခဲ့တယ္လို႔ နာၾကားဖူးပါတယ္။
ပအို၀္းမင္းဆက္အစက မင္းႀကီးတစ္ပါးကို ေဖာ္ျပရလိုလွ်င္ “သူရိယစႏၵာ”မင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ “သူရိယစႏၵာ” မင္းတရားႀကီးဟာ၊ အရင္ေခတ္က ဘုန္းတန္ခိုး အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ မင္းတပါးျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႔၏တိုင္းျပည္ဟာ အရင္ေခတ္မွာ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ၿပီး၊ ဆန္၊ ေရ၊ စပါးလည္း ေပါၾကြယ္၀တဲ့ ျပည္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရား၏ “ပိဋကတ္သုံးပုံ” ကို ပထမ၊ အစဦးဆုံး တည္ထားကိုးကြယ္ေသာ မင္းႀကီးတပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္းရွဳိင္းၿပီး၊ ဘုန္းတန္ခိုးအာဏုေဘာ္ ႀကီးမားေသာ မင္းႀကီးတစ္ပါးအေနနဲ႔လည္း ေက်ာ္ၾကားခဲ့တယ္လို႔ ေလ့လာမွတ္သားရပါတယ္။ ထိုသို႔ “သူရိယစႏၵာ”မင္းႀကီး၏ ေက်ာ္ၾကားမွဳကို နားေတာ္ပါး ၾကားသိေသာအခါ အေနာ္ရထာ မင္းတရားႀကီးဟာ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ “ပိဋကတ္သုံးပုံ”ကို လုယူဖို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံစည္ လာခဲ့ပါတယ္။ နည္းလမ္းမ်ိဳးစုံႏွင့္ ရေအာင္ ၾကံစည္ခဲ့တယ္လု႔ိလည္း ေရွးလူႀကီးတစ္ဦး ေျပာၾကားမွဳအရ မွတ္သားရပါတယ္။
လုိရင္းသို႔ ေျပာရလိုလွ်င္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး၏ ၾကံစည္မွဳျဖင့္ “သူရိယစႏၵာ”မင္းႀကီး ဘုန္းတန္ခိုး ႏွိမ့္ေလ်ာစဥ္တြင္၊ တိုင္းျပည္ကို ၀င္ေရာက္သိမ္းပိုက္ခဲ့ၿပီး၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ “ပိဍကတ္သုံးပုံ”ကိုလည္း ပုံဂံျပည္သို႔ ပင့္ေဆာင္ သိမ္းပိုက္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

1 comment:

Unknown said...

သမိုင္းကို ပိုၿပီး ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။ မသိပဲ ႏွင့္ တက္မေရးပါနဲ႔။ ကိုယ့္ အတြက္ မေကာင္း သ လုိ သူမ်ား အတြက္ လဲမေကာင္းပါဘူး။ အေနာ္ရထာ ဟာ အစ္ကိုေၿပာသလုိ မင္းဆိုးမ်ိဳးထဲ မပါသလို။ အစ္ကို တို႔ လူမ်ိဳးဟာလည္း အဲေလာက္ မႀကီးက်ယ္ခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အဘိုး က သမိုင္း ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ ပါ။ အဘိုး ကို ေသခ်ာေမးခဲ့သလုိ ကိုယ္တုိင္လဲ ေလ့ လာခဲ့ ပါတယ္။ အစ္ကုိေၿပာတဲ့ အစ္ကိုတို႔မင္းမ်ိဳးကို သမိုင္းထဲမွာ မေတြ႔ရပဲ ပါးစပ္သမိုင္း မွာပဲ ေတြ႔ရ တာပါ။ ကိုယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ခ်ည္း ဖတ္ေနေတာ့ သိပ္မသိသလုိ သူမ်ား လာဖတ္ တဲ့ အခါ ရွက္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ဆင္ၿခင္ပါ။ ေသခ်ာ ေလ့ လာၿပီးမွ စာေရးပါ ။ ပါးစပ္သမိုင္းဆို တာ အဘုိိးမွေၿမးကို ေၿပာႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ကၽြန္ေတာ္ က ကၽြန္ေတာ့္သားေၿမးေတြ ကို ငါအဘုိးက မင္းမ်ိဳး လုိ႔ေၿပာထားရင္ တီတြတ္ကၽြတ္ ထိ ယံုႀကည္ ႀကပါလိမ့္ မယ္။ လူဆိုတာ ကိုယ့္ အေႀကာင္းကိုယ္ အသိဆံုးပါ။ အမ်ားလက္ခံ ေသာ သမိုင္းကို ကိုယ့္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္နဲ႔ အမွားမခံပါနဲ႔။